Protolabsin uudistunut tarjousalusta – palveluittain: 3D-tulostus

20. lokakuuta 2020 Matthew Hatch

Protolabsin uudistunut digitaalinen tarjousalusta on vihdoinkin täällä! Se on täysin uusi digitaalinen valmistusalusta, joka on erittäin toiminnallinen ja joka vähentää merkittävästi tuotteiden markkinoille tuomiseen kuluvaa aikaa.

Tässä artikkelisarjassa tarkastelemme sitä, mikä on muuttunut valmistuspalveluissa uudella alustalla. Teemme yhteenvedon ja luomme myös yksityiskohtaisemman katsauksen siitä, mitä voit odottaa ladatessasi alustalle CAD-mallisi. Lisäksi käymme läpi tarjouspyynnön jättämisen, osien analysoimisen ja tilauksen tekemisen.

Tässä artikkelissa käsittelemme uutta alustaa 3D-tulostettavien osien lataamisen osalta – Protolabs on maailman johtava prototyyppien ja toiminnallisten osien valmistaja.

2.0 Sign in

Kirjautuminen / Rekisteröityminen

Uuden alustan julkaisemisen myötä ”Oma tili” ei ole enää käytettävissä. Edellistä palvelua käyttäneet voivat kirjautua sisään olemassa olevalla sähköpostiosoitteellaan ja salasanallaan. Kaikki aikaisemmin tehdyt tilaukset säilyvät tilaushistoriassa, ja tarjouspyynnöt 30 päivän ajalta ennen uuden alustan julkaisemista näkyvät ”Projekti 0” -kansiossa. Käyttäjiä, jotka ovat ladanneet tai tilanneet osia aikaisemmin mutta eivät olleet asettaneet salasanaa, pyydetään luomaan uusi salasana rekisteröitymisen yhteydessä. Kuten edellistä palvelua käyttäneiden asiakkaiden kohdalla, kaikki aikaisemmin tehdyt tilaukset ja kaikki tarjouspyynnöt 30 päivän ajalta ennen uuden alustan julkaisemista ovat näkyvissä.

Kun olet kirjautunut uudelle alustalle, huomaat, että kyseessä on hyvin helppokäyttöinen käyttöliittymä. Osien hakeminen on helppoa, ja voit myös kätevästi järjestää nykyisiä ja arkistoituja projekteja.

Lataaminen

Jotta voit ladata CAD-tiedostoja uudelle alustalle, tarvitset tilin, jos sinulla ei jo ole sellaista. Hyödyllistä on myös se, että voit hallinnoida latauksia ryhmissä, joten erotat selkeästi eri osat ja niiden muutokset. Tämä mahdollistaa tehokkaan projektinhallinnan. Voit jopa jakaa latauksia kollegoillesi, mikä on osa Välitä tarjous -toimintoa.

Järjestelmä mahdollistaa lisäasiakirjojen lataamisen osan tueksi ja osien konfiguroinnin ennen analyysiä, mikä säästää aikaasi myöhemmässä vaiheessa.

Materiaalin valitseminen on hyvin helppoa: materiaalioppaan ja yksinkertaisen valintaprosessin ansiosta löydät nopeasti haluamasi. Voit myös valita resoluution ja vaihtaa aikaisempaa helpommin eri tekniikoiden eli stereolitografian (SLA), selektiivisen lasersintrauksen (SLS), metallin lasersintrauksen (DMLS), Multi Jet Fusion -tulostuksen ja PolyJet-tulostuksen (mukaan lukien 3D-tulostettu silikoni) välillä. Hinnoittelu on myös entistä selkeämpi, ja voit vertailla eri resoluutiovaihtoehtojen hintoja.

Koko käyttöliittymä näyttää ja tuntuu erilaiselta kuin ennen. Se on paljon intuitiivisempi ja nopeuttaa tilausprosessia.

Hyväksymme 3D-tulostukseen seuraavat tiedostomuodot:

  • IGES (.igs)
  • STEP (.stp)
  • SolidWorks (.sldprt)
  • Stereolitografia (.stl)

Osien Konfigurointi

Uuden järjestelmän yksi hienoimmista ominaisuuksia on hinnoittelun näkyvyys. Voit nyt aikaisempaa helpommin tutustua materiaaleihin, viimeistelyihin, tulostussuuntaan ja määriin liittyviin vaihtoehtoihin. Lisäksi voit tehdä hintavertailuja kaikkien näiden seikkojen pohjalta ja saat tietää yksittäisen hinnan joka osalle.

Tarjouspyynnön konfiguroinnissa on myös paljon elementtejä, jotka nopeuttavat ja yksinkertaistavat prosessia. Nyt voit esimerkiksi nimetä osia uudelleen käydessäsi läpi malliin tehtyjä tai ehdotettuja muutoksia. Tämä on hyödyllinen yksityiskohta hallinnoidessasi projektia, sillä aiemmin ei osia pystynyt nimeämään uudelleen. Myös jos projektissa on useiden osien tarjouspyyntöjä ja yksi niistä viivyttää tilausta, kyseinen osa voidaan poistaa ja siitä voidaan tehdä erillinen tilaus. Näin voit varmistaa, että saat kaikki valmistetut ja lähetetyt osat mahdollisimman nopeasti.

Muutosten valvonta on helppoa, sillä kaikkea seurataan ja kaikki tallennetaan. Niinpä aikaisemmat suunnitteluversiot ovat helpommin käytettävissä. Myös suunnittelupäätöksiä on helppo tehdä, koska Välitä tarjous -toiminto mahdollistaa sen, että useat käyttäjät näkevät tarjouksen samaan aikaan. He voivat mukauttaa valmistusaikaa, materiaaleja, viimeistelyä ja muita valintoja nähdäkseen niiden vaikutuksen hintaan reaaliajassa.

Lisäksi suunnittelija voi tehdä kaiken teknisen työn ja siirtää sitten tarjouksen hankintaosastolle tilauksen viimeistelyä varten.

Saatavillasi on apua tarjouksen tekniseen konfigurointiin. Pääset hyödyntämään sitä kirjautuessasi sisään. Apua on tarjolla pika-aloitusoppaan, vinkkien, päivitysten ja live chatin muodossa.

Analysointi

Uuden järjestelmän suunnitteluanalyysitoiminto on aiempaa kattavampi mutta kuitenkin yksinkertaisempi ja helppokäyttöisempi. Osien osalta läpinäkyvyyttä on parannettu ja viestintää lisätty, joten tiedät tarkasti osiesi kulloisenkin tilan.

Yksi tärkeimpiä muutoksia ovat värikoodit. Osilla on monta tilaa niiden kulkiessa läpi konfigurointi-, analyysi-, tarkistus- ja hyväksyntävaiheen. Jokaisella tilalla on oman värikoodinsa. Tavoitteena on, että osien tila on lopuksi ”Valmis valmistukseen”, joka on väriltään vihreä.

Punainen – Muutoksia vaaditaan / Ei voida valmistaa: Valitettavasti emme pysty valmistamaan osia, joiden tilan väri on punainen. Tarkastele valmistusanalyysiä saadaksesi selville, miten voit muokata osaa niin, että se vastaa tuotantovalmiuksiamme. Ota yhteyttä, niin sovellusinsinöörimme auttavat sinua.

Vihreä – Valmis valmistukseen: Kun osien tila on vihreä, niiden analyysi- ja tarjousvaiheet on suoritettu eivätkä ne vaadi enää tarkistusta tai hyväksyntää. Voit tehdä tilauksen, kun kaikki tarjoukseen liittyvät osat ovat saavuttaneet tämän tilan.

Koko käyttöliittymä on aiempaa selkeämpi ja yksinkertaisempi, mikä nopeuttaa analysointia. Jos yksityiskohtaisempi palaute on tarpeen, sitä voi pyytää Lisää kommentti -kentässä.

Tilaus Ja Asiointi

Uudessa järjestelmässä toimituspäivä on mahdollista valita kalenteritoimintoa käyttäen, ja samalla näet, miten tilauksen hinta nousee tai laskee. Tämä on hyödyllinen, aikaa säästävä työkalu kustannusten hallintaan. Järjestelmä myös erittelee toimituskulut osatilausten mukaan, eikä piilomaksuja ole.

Toimitukset Iso-Britannian ja Euroopan unionin ulkopuolelle edellyttää kyselylomakkeen täyttämistä, mutta se on helppoa, jossa asiakaspalvelutiimimme voi tarvittaessa auttaa sinua.

Lopuksi – mikä lienee tärkeintä – pystyt myös välittämään tarjouksen kollegoillesi. Näin useat henkilöt pystyvät muokkaamaan tarjousta, ja voit vahvistaa sen ennen tilausta.

Osien Vastaanotto

Uudessa järjestelmässä kaikkien tunnisteiden muoto on muuttunut – erityisesti osan, tarjouspyynnön, tilausvahvistuksen, valmistuksen, lähetyksen ja hankintatilauksen tunniste näkyy merkinnöissä nyt eri tavalla.

Jos olet tilannut sertifioitua materiaalia, myös pakkauksiin merkitään selkeästi, mikä sertifiointi liittyy mihinkin osaan.